2. træf for Historisk - Veteran - og racerbiler i Hinnerup

 

 

Lørdag d 10-6 var klubben inviteret til et lille træf i Hinnerup.
Nærmere bestemt hos Eurosama, hvor Enzo var vært og hvor han med et stort smil også kunne fremvise sin nye Dallara.
Eller for at være helt korrekt en kopi af en sådan racer.
Men flot er den og den lyder godt, desværre blev der ikke mulighed for at se rovdyret køre, men Enzo kan opleves til diverse Hillclimb i Danmark sommeren over.
Næste løb er ved Gavnø og i Jylland bliver det i Vejle ved Munkholm engang i august.

Træffet startede med at vi samles ved motorvejen så vi i fælles flok kunne komme trillende ind til træffet i Hinnerup.

Pigerne blev afsat til at teste shopping mulighederne i Hinnerup og efter sigende får denne by kun 2 indkøbsposer ud af 6 mulige, men lidt blev der da indkøbt!

En lille køretur med alle deltagere fra træffet blev det også til - rundt om Hinnerup hvor der var byfest og det er her vi løber ind i første problem.
Hr. Schultz’s turbo brugte mere benzin på de 5 km som turen var på - end en jumbojet bruger på en start. Dette blev dog fixet med en spidstang.

Et af klubbens medlemmer løb også med en velfortjent første plads, nemlig Mr. Alt-mulig-mand Hans Jørgen.

Efter træffet var planen at vi ville køre en lille tur inden aftensmaden skulle indtages på Thors Mølle i Århus, men det er så her at næste problem begynder.
I de ti år vi har været medlem har vi aldrig set Bernhard udgå og så lige før tidstagningen, men en defekt benzinpumpe sendte ham i pit på hjørnet af Vestergade & Nørregade.

Heldet følger som sagt de …. En af deltagerne fra træffet som boede to veje fra uheldsstedet  kom tilfældigvis forbi og  kørte straks hjem for at afmonterede en benzinpumpe fra hans Fiat 128 og vupti så var vi kørende igen - operationen tog 45 min.

Turen måtte nu vente, så vi gik direkte efter spisestedet og det er så her 3. problem kommer, ja det kommer ca. 900 m fra målet hvor Anders fra Fyn mister alt strømmen i bilen og må trække i pit, men efter 5 min. er fejlen fundet, en syg sikring .

Efter en overdådig gang aftensmad drager folk mod deres hjem med et citat fra Hans J :
"Jo færre man følges med – jo færre ting går i stykker…… "

……. Håber vi at se nogle nye medlemmer næste gang – go’ fornøjelse med billederne

 

 


Klubben var
rigt repræsenteret
med 9 stk. X1/9

 


Man var ikke længe
om at finde ind
i den sparsomme
skygge som var på pladsen.

Der var mange forskellige
køretøjer.
Der kom endda flere
til senere.

 

 


Da Enzo's
Dallara stylet X1/9
blev afsløret, var
"spionerne" over den
med det samme.

 

 


Én 2.0 Twincam: Check.
Én kæmpe udstødning: Check
Lidt tilpasning her og der: Check.

Ja - det skulle nok kunne lade
sig gøre.

Så må vi bare se hvornår
værkstedet har tid.

 

 

 


10 tommer brede fælge
i bag.

Men den er også
noget bredere end
en almindelig X1/9.

Der er nu noget over
en Dallara.

 


Tonny checker lige om
kabinen passer ham.

Det gjorde den.
 

Formanden ville også lige prøve.
Hvad med benene??
Benene - det går nok.
Højre ben skal da bare
strækkes helt ud.

Hans Jørgen vandt
for flotteste bil i klassen
"Historisk".

 


Det var også fortjent.

 

     
Pokalen.

 

 

 


hva' er den af?
ridser i den nye lak?

 

 


Et sjældent syn,
Bernhard med nedbrud.

Ja - det var så benzinpumpen
der ikke kunne mere.
Mon det var sommervarmen
der tog livet af den?

En "500" blev redningsmanden.
Niels fra Fiat 500 klubben
havde en pumpe hjemme.
Den virkede, og Bernhard
var kørende igen.

Så var det Anders der måtte ind
til siden med el-problemer.
Men det var hurtig klaret.

Det vil gøre godt med
noget at spise efter
alle de X1/9 reparationer.