Om klubben

X1/9 Club of Denmark er en entusiastisk mærkeklub for sportsvognene FIAT X1/9 (produceret fra 1972 – 1978 som 1300 ccm med 4 gear og 1979 – 1982 med 1500 ccm og 5 gear) &BERTONE X1/9 (produceret fra 1982 – 1989 med 1500 ccm og 5 gear).

Som medlemmer optages personer, der ejer eller kører disse modeller, samt personer der har en begrundet interesse i disse modeller.

Klubben blev stiftet den 17. september 1983.
Siden da har klubben udviklet sig, så den i dag tæller ca. 90 medlemmer. Medlemmerne er fordelt over hele Danmark, samt enkelte i udlandet.

X1/9 Club of Denmark’s grundide er, at samle X1/9-ejere i et hyggeligt, entusiastisk og fagligt samvær for derigennem at kunne bevare bilmodellen X1/9. Klubben arrangerer Danmarks-træf, møder og sammenkomster. Dette er i sig selv en stor oplevelse. Klubben er ligeledes i stand til at formidle kontakter til leverandører af X1/9-reservedele i hele verden.

Den primære aktivitet foregår på klubbens hjemmeside.
Hjemmesiden bliver opdateret flere gange om måneden.
Hvor medlemmer også får adgang til den lukkede del af hjemmesiden, som indeholder et væld af informationer om bla. bilen, træf og sponsorer.

Derudover har klubben en sms-service hvor vi udsender sms’er med information om forestående arrangementer. Disse danner grundlag for kommunikation i klubben, og med disse informationer vil man kunne få det bedste ud af sin X1/9.

Medlemskontingentet andrager kr. 350,- pr. år og betales hvert år 1. marts.

Klubben har gode kontakter med andre X1/9-klubber i udlandet.

Klubben blev i 1994 inviteret ned til Bertone, hvor den besøgte såvel fabrikken og designcentret i Torino.

X1/9 Club of Denmark har som anført et stort virkeområde, og klubben vil udvikle sig efterhånden, som X1/9’erens sjældenhed stiger.

Oprettelsen af X1/9 Club of Denmark er en hyldest til FIAT og Bertone for den køreglæde og de oplevelser, som bilmodellen X1/9 har givet os. I fællesskab skabte de en sportsvogn med centermotor for menigmand, i en tid der var præget af oliekrise mv., en bilmodel der har dannet skole for eftertidens sportsvogne.

Bestyrelsen i X1/9 Club of Denmark

Formand: